De gemeenten op de Noord-Veluwe werken samen op het gebied van mobiliteit, bereikbaarheid en verkeersveiligheid onder de naam Noord-Veluwe Bereikbaar (NVB).
"Meer mensen uit de auto en op de fiets!”
NVB heeft als voornaamste doel om files op de A28 te verminderen en reizigers volwaardige alternatieven aan te bieden, zoals het openbaar vervoer en de fiets. Binnen NVB werken we aan verschillende projecten die de regionale mobiliteit vlotter, verkeersveiliger en milieuvriendelijker maken. Eén van deze projecten is het structureel organiseren van fietscampagnes in de regio om het fietsgebruik te stimuleren en mensen aan te moedigen vaker de fiets te pakken in plaats van de auto. Voor dit project zijn we via een meervoudige onderhandse aanbesteding op zoek gegaan naar een partij die voor ons de fietscampagnes bedenkt, voorbereidt, uitvoert en evalueert.
Op basis van een zorgvuldige selectie werd een team samengesteld bestaande uit een afvaardiging van de deelnemende gemeenten en de programmamanager NVB. Dit team werd gekoppeld aan de inkoopadviseur van ISNV. Samen hebben we geformuleerd wat er precies nodig was voor dit project. .
Drie deskundige adviesbureaus hebben ingeschreven op de uitvraag voor het project Fietscampagnes. De drie inschrijvingen zijn beoordeeld op de gunningscritera, uitgesplitst naar prijs en kwaliteit. Het team heeft de inschrijvingen beoordeeld. Er waren geen bezwaren binnengekomen en afgevaardigden van de deelnemende gemeenten en de programmamanager zijn zeer tevreden over het gecontracteerde aanbod.
Al heel snel na de uitslag van de aanbesteding ging het winnende adviesbureau DTV Consultants B.V. zeer voortvarend met het project aan de slag. De NVB hoopt snel de eerste resultaten te kunnen boeken: meer mensen uit de auto en op de fiets!
Het verloop van de aanbestedingsprocedure was zeer succesvol. We kijken terug op een succesvolle aanbesteding en zijn ervan overtuigd dat door deze aanbesteding de doelstelling van NVB weer een stuk dichterbij komt.