De ISNV is een samenwerking op het gebied van inkoop, contractbeheer en contractmanagement voor 12 gemeentelijke organisaties/samenwerkingsverbanden op de Noord-Veluwe. De deelnemende organisaties werken op vrijwillige basis samen op het gebied van inkoop, onder de naam Inkoopsamenwerking Noord-Veluwe (ISNV).
Deelnemende organisaties zijn de gemeenten Bunschoten, Elburg, Ermelo, Harderwijk, Hattem, Heerde, Nunspeet, Nijkerk, Oldebroek, Putten, Zeewolde, de GR Meerinzicht en de Omgevingsdienst Veluwe (ODVeluwe), die we hierna deelnemende organisaties noemen.
De ISNV heeft als doel het behalen van kwantitatieve en kwalitatieve resultaten, en de inkoopfunctie binnen de deelnemende organisaties professioneel uit te voeren. De ISNV is een netwerksamenwerking en heeft geen rechtspersoonlijkheid.
De inkooppraktijk binnen de deelnemende organisaties is zo complex en omvangrijk dat samenwerking op het gebied van kennisdeling en inkoopbundeling veel voordelen biedt. De gemeenten Elburg, Heerde, Hattem, Oldebroek, Nunspeet, Putten, Ermelo, Harderwijk en de Regio Noord Veluwe hebben in 2008 samen een concrete stap gemaakt op weg naar inkoopsamenwerking. Deze stap heeft vorm gekregen door vanuit de eerder opgestelde gezamenlijke inkoopkalender aanbestedingsprojecten op te starten.
De ISNV bundelt de inkoopactiviteiten, capaciteiten en kennis van individuele deelnemende organisaties, daar waar dit passend is en dit tot kwalitatieve en kwantitatieve voordelen leidt.
De deelnemende organisaties werken zo efficiënt mogelijk op inkoopgebied. Dat betekent dat het inkoopbeleid en de inkoopvoorwaarden voor alle deelnemende organisaties vrijwel gelijk zijn. Waar een deelnemer nadere invulling van het inkoopbeleid heeft, wordt dit in een lokaal addendum vermeld. Indien we in ISNV-verband de markt benaderen dan geldt het ISNV Inkoopbeleid.
Inkoopsamenwerking is meer is dan een bundeling van inkoopvolumes. Door samen te werken bouwen we kennis op van producten, diensten, markten en bedrijven. Zo kunnen we risico’s verminderen en de kwaliteit van het inkoopproces en de in te kopen producten en diensten, verbeteren.
Elke deelnemende organisatie zorgt ervoor dat het inkoopbeleid en het inkoopproces goed worden geborgd in de eigen organisatie. Binnen de ISNV zijn inkoopcoördinatoren een belangrijke spil in de samenwerking. Zij begeleiden de budgethouders bij de toepassing van het inkoopbeleid en uitvoering van het Inkoopproces.
Onze inkopers weten dat professioneel inkopen meer is dan de laagste prijs binnenhalen. Ze hebben oog voor gemeentelijke doelen, zoals het stimuleren van de regionale economie, social return, duurzaamheid, innovatie en sociale aspecten. Samen halen we het beste uit de markt.
De deelnemende organisaties van deze samenwerking stellen alle voor u relevante informatie hier beschikbaar. De informatie is voor alle partijen die een zakelijke relatie met de deelnemende partijen hebben of willen aangaan.
Graag stellen wij uw contactpersonen van de deelnemende gemeenten aan u voor:
Om contact op te nemen met de ISNV, kunt u de volgende mogelijkheden gebruiken:
ISNV Inkoopsamenwerking Noord-Veluwe
T.a.v. Inkoopcoördinatoren
Postbus 400
3880 AK Putten